23.09.2025

Provocari si solutii pentru oamenii de HR

Ca oameni de HR, suntem ȋn permanenţӑ preocupaţi de oamenii din organizaţie, de nevoile lor, preocupӑrile şi provocӑrile cu care ei se confruntӑ. Ȋn ultima jumatate de an, activitatea profesioniştilor de resurse umane s-a concentrat pe gestionarea situaţiilor urgente şi nemaiȋntâlnite prin care treceam cu toţii. Sӑ ne ȋntoarcem focusul și spre oamenii de HR. Ce nevoi au ei în această perioadă, ce provocӑri şi mai ales, ce soluţii gӑsesc pentru a le face faţӑ cu succes?

Ca şi restul echipei, oamenii de resurse umane se confrunta cu fricile personale, incertitudinea asupra viitorului, asupra locului de muncӑ, asupra siguranţei şi sӑnӑtӑţii lor şi a familiilor lor. Ȋn plus, rolul lor este sӑ ȋi asculte, sӑ ȋi linişteascӑ pe ceilalţi şi preocupӑrile lor, deci ȋn acest rol clasic de empaţi, oamenii de HR pot descoperi adesea ca ȋşi folosesc bateriile pentru a ȋi incӑrca pe ceilalţi şi cӑ nu le mai rӑmâne energie pentru a se reȋncӑrca pe ei ȋnşişi.

De aceea este important sӑ nu uitӑm de noi, sӑ ne odihnim, sӑ ne facem timp pentru a ne conecta cu prietenii, pentru a face sport sau meditaţie sau plimbӑri ȋn aer liber, ȋn general orice tip de activitate despre care ştim cӑ ne ȋncarcӑ, ne energizeazӑ.

Valul digitalizӑrii a ȋnsemnat adoptarea rapidӑ, ȋn multe organizaţii a unor soluţii de transfer al activitӑţii ȋn mediul online. Cum transferi ȋnsӑ ȋn online discuţiile frecvente informale, spontane şi confidenţiale ȋn care oamenii se ȋndreaptӑ cӑtre HR pentru incurajӑri, pentru rӑspunsuri sau chiar şi doar uneori pentru conexiunea umanӑ?

Proactiv, iniţiând contactul cu colegii, sunându-i şi ȋntrebând cum se simt, dacӑ au nevoie de ceva, dacӑ ȋi putem ajuta ȋn orice fel. Aş sublinia cӑ stabilim atmosfera menţinând cât mai des legӑtura cu colegii şi oricând este posibil, vӑzându-i pe videocall, pentru a putea surprinde sau chiar anticipa eventuale probleme, preocupӑri sau a facilita apropierea de care ne bucuram la birou.

Lucrul de la distanţӑ a adus cu sine o pleiadӑ de provocӑri noi, legate de coordonarea echipelor de la distanţӑ, iar managerii au trebuit sa ȋşi dezvolte instantaneu abilitӑţi de comunicare şi motivare ȋngrӑdite de absenţa interacţiunii directe sau de a ȋntâlnirilor fizice cu echipa. Cum poţi sӑ asiguri managerilor instrumentele potrivite cu care aceştia sӑ se poatӑ adapta cu succes ȋn mediul online?

Ȋn afarӑ de soluţiile disponibile de training online, este esenţial sӑ abordam proactiv comunicarea cu managerii şi sӑ oferim suport constant si cӑlӑuzire ȋn aceastӑ perioadӑ: sӑ fim disponibili, sӑ ȋi ȋntrebӑm de ce au nevoie, cum merg echipele, ce feedback le dau, ce au ȋnvatat pânӑ acum şi ce ȋşi doresc sӑ ȋmbunӑtӑţeascӑ mai departe. Astfel putem identifica nevoile lor şi oferi suport adaptat şi adecvat, idei particularizate pentru o comunicare de succes cu propriile lor echipe.

Criza poate aduce adesea pe masa deciziilor discuţia despre restructurare. Organizaţiile s-au ȋntrebat adesea ȋn ultimele luni dacӑ sӑ reducӑ personalul sau nu, iar rӑspunsul la aceastӑ ȋntrebare cu siguranţӑ a structurat diferit activitatea şi provocӑrile profesioniştilor de resurse umane. Cum spui oamenilor cӑ şi-au pierdut locul de muncӑ, din motive economice şi care nu ţin de performanţa lor individualӑ? Aceasta rӑmâne o piatrӑ de ȋncercare pentru majoritatea oamenilor de HR.

Comunicarea corectӑ a unui astfel de mesaj dureros are in mod esenţial aceste atribute: empatie, transparenţӑ, autenticitate, respect si timing corect. Din fiecare experienţӑ pe care am avut-o ȋn zona de restructurare, oamenii rӑspund pozitiv unei comunicӑri transparente, adresate cu respect, la momentul potrivit, ȋn care sunt consultaţi, ascultaţi, li se rӑspunde ȋntrebӑrilor şi mai ales atunci când cred cӑ interlocutorul este sincer, este alӑturi de ei şi face tot posibilul pentru ca lucrurile sӑ se desfӑşoare cât mai bine. Ȋn acest sens, ajutӑ sӑ ne folosim reţeaua de contacte, sӑ le oferim recomandӑri, sӑ ȋi ajutӑm sӑ ȋşi actualizeze CV-ul şi sӑ ȋi pregӑtim pentru interviurile viitoare. Astfel, oferim cӑldura şi calitatea ce ar trebui sӑ caracterizeze profesioniştii de resurse umane.

Ești pregătit(ă) să-ți transformi departamentul de HR?

Programează acum o discuție gratuită de diagnoză HR și descoperă soluțiile potrivite companiei tale.

FAQ
Întrebările cele mai frecvente

Consultanța HR înseamnă analiză și optimizare a proceselor de resurse umane: structură organizațională, politici interne, comunicare, motivare și dezvoltarea echipelor. Oferim soluții personalizate, adaptate specificului și culturii organizației tale.

Un program bine construit crește eficiența echipei, îmbunătățește colaborarea, aliniază obiectivele individuale la cele ale companiei și consolidează cultura organizațională.

Organizăm traininguri pentru competențe esențiale precum: comunicare eficientă, leadership, feedback, delegare, managementul conflictelor, inteligență emoțională, managementul timpului și lucru în echipă.

Asigurăm consiliere în definirea noilor structuri organizaționale, gestionăm impactul asupra angajaților, oferim planuri de comunicare internă și sprijinim liderii pentru a implementa schimbarea cu un impact minim negativ.

Analizăm nevoile echipei și implementăm programe personalizate de motivare: planuri de carieră, recunoașterea performanțelor, sesiuni de feedback, programe de mentoring și traininguri menite să crească implicarea.

Prin mentoring și coaching, angajații beneficiază de ghidaj personalizat, sprijin în dezvoltarea profesională și o mai bună adaptare la schimbări. Pentru echipe, acestea duc la coeziune, performanță și creșterea încrederii reciproce.