Pandemia ne-a ȋndepǎrtat de locurile de muncǎ, de colegi, de rutina bǎutului cafelei la birou dimineaţa şi ne-a oferit un mediu plin de incertitudini cu privire la viitor, cu mai mult stres, mai multǎ preocupare pentru lucrul individual şi mai puţin lucru ȋn echipǎ.
Cum aratǎ ȋn zilele noastre o companie fericitǎ? Ce putem face pentru a compensa singurǎtatea ecranelor noastre şi a creşte coeziunea, sentimentul de includere şi spiritul de echipǎ? Dupǎ cum ni s-a arǎtat ȋn ultimii ani, experienţa corporaţiilor a fost de a investi ȋn beneficii care sǎ facǎ angajaţii fericiţi. Dupǎ care ne-am dat seama cǎ:
- Fiecare ȋşi doreşte altceva şi nici un beneficiu acordat colectiv unui grup mare de angajaţi nu mulţumeşte pe toatǎ lumea
- Beneficiile singure nu asigurǎ fericirea la job, ci mediul de lucru trebuie completat cu sarcini semnificative, cu dezvoltare profesionalǎ, cu simţ de responsabilitate şi participare la decizii, cu feedback constant şi o relaţie constructivǎ cu managerul şi colegii
Ca atare, in epoca flexibilitǎţii şi digitalizǎrii, tendinţa inclinǎ ȋnspre beneficii flexibile, flexi-wallet, o soluţie a specialiştilor de compensaţii si beneficii care adunǎ virtual bugetul folosit anterior pentru mai multe servicii, cum ar fi abonament medical, salǎ de sport sau decontarea transportului şi ȋl comunicǎ drept un buget de beneficii din care angajatul poate alege pe ce sa cheltuiascǎ suma ce ȋi este alocatǎ. Astfel, fiecare are acces la beneficiul pe care şi-l doreşte şi ȋl apreciazǎ.
Iar despre efortul de a crea şi menţine un mediu de lucru fericit, dintre soluţiile de succes meritǎ menţionate cele adaptate la contextul actual:
- Sǎ oferim consiliere echipei: pentru a putea discuta şi gestiona sentimentul de nesiguranţǎ, anxietate, stres şi preocupare faţǎ de viitor şi de complexitatea gestionӑrii situaţiilor personale;
- Sӑ creӑm un mediu de informare constant actualizat, oferind o platformӑ de comunicare cu fapte şi date reale, clare şi uşor de ȋnţeles pentru angajaţi cu privire la evoluţia situaţiei pandemiei, acţiunile companiei, mӑsurile luate, regulile instituite;
- Sǎ oferim suport individualizat, discuţii deschise şi constructive, fie ele şi doar online, sӑ ȋntrebӑm, sӑ ȋnţelegem şi sӑ adresӑm cu soluţii punctuale situaţiile şi provocӑrile cu care se confruntӑ echipa noastrӑ;
- Sӑ formӑm managerii despre cum sӑ ȋşi gestioneze echipele de la distanţӑ şi sӑ formӑm echipa despre cum sӑ lucreze cu succes de la distanţӑ, rezilienţa şi flexibilitatea rӑmânând conceptele la ordinea zilei;
- Sӑ ne adaptӑm procedurile de HR, incluzând lucrul de acasӑ şi stabilind reguli clare pentru el, sӑ revizuim regulile de evaluare a performanţei ȋn contextul adaptӑrii la lucrul de acasӑ şi sӑ reevaluӑm beneficiile acordate ȋn contextul crizei sanitare şi importanţei menţinerii sӑnӑtӑţii.
- Sǎ stabilim o rutinӑ de team-bulding, fie cǎ este vorba de un tur rapid zilnic ȋn fiecare dimineaţǎ sau de incheierea sӑptǎmânii de lucru vineri dupǎ amiazӑ cu un pahar virtual, sau chiar de un teambuilding virtual, care acum este disponibil;
Și mai ales sǎ nu uitӑm sǎ spunem mulţumesc şi sӑ cerem feedback constant, astfel ȋncât sӑ ne monitorizӑm şi sӑ ne putem ajusta tot timpul, ȋn funcţie de rezultate.